sunnuntai 15. joulukuuta 2019

Luukku 15

Heipä hei! Tänään pääsette lukemaan uutta osaa mun "Syy kaikkien" - nimiseen tarinaan. Jos ette oo lukenu ekaa osaa, se löytyy luukusta 13!




          Syy kaikkeen - luku 2


Makoilen Lucan sohvalla. Jonathan oli lähtenyt noin tunti sitten, siitä lähtien asunnossa oli ollutkin mukavan hiljaista, kun Lucan naapuritkaan eivät melskanneet. Nousen hitaasti ylös, kun ovi käy ja sisään astelee Lucan tyttöystävä Chika. Tytöllä on kauniin oranssihtavat hiukset ja päällään valkea mekko.
- Moi Gillian. Chika sanoo mulle.
Hymyilen vaan ja vilkaisen Lucan makuuhuoneen suuntaan, josta Luca tuleekin jo. Tuolla oli kauluspaita, farkut ja kravatti. Naurahdan hieman. Luca katsahti häntä, pienoinen virnistys levitettynä kasvoilleen. Chika hymyili leveästi ja asteli Lucan luo kietoen kätensä tuon niskan taa. Luca virnisti tyttöystävälleen ja pussasi tuota hellästi huulille, ennen kuin pari lähti ovesta ulos. Katson ulos ikkunasta. Ulkona ei enää satanut niinkuin aamulla, päinvastoin, aurinko paistoi kirkkaasti ja taivas oli pilvetön. Puhelimeni soi. Nostan sen käteeni. Se oli paras ystäväni Zelia. Vastaan puheluun.
- Moi, missä sä oot, kun et tullu meidän kaa syömään? Zelia kysyy hiukan epäröivän äänen saattelemana.
- Tulin mä, mutta te ette tulleet kymmeneltä, niinkuin sovittiin. Tuskaisen puhelimeen.
- Älä mua syytä, Cia nukkui pommiin, mun piti oottaa sitä niinkuin olin luvannu! Zelian ääni kuulosti kärttyiseltä.
- Miks Cia, miksen mä, heti kun Cia tuli sä oot ajatellu vaan sitä, ja unohdit mun synttärilahjankin, koska olit leffa Cian kaa nii et muka kerinny ostaa! Ärähdän puhelimeen, ja katkaisen puhelun.
Kyyneleet tulvi mun poskille. Nyt sit pilasin välit mun parhaaseen ystävään. Heitän mun puhelimen kassiin, laitan kengät jalkaan ja ryntään ulos asunnosta. Käytävässä hän törmäsi kuitenkin Jonathaniin. Mun silmistä valu edelleen kyyneliä, kuitenkin siitä syystä että olin kaatunut mun ranteen päälle. Jonathan nousi ylös. Jätkä katto mua huolissaan.
- Sattuks sua? Se kysyy ja ojentaa mulle kätensä.
Tartun siihen mun toisella kädellä ja nousen ylös.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti