keskiviikko 21. joulukuuta 2016

Joulukalenteri - Luukku 21; "Ankaraa miettimistä"

Taas yks luukku... 8)
Jeijh.



Okei...
Mä en tiä mikä ihme toi alku oli, mut ihs, koska mulla alko tänään, aamulla, jouloma. Jeijh.
Mutta hyppäänkin heti asiasta toiseen, sillä tiedossa on suhteellisen pitkä teksti. Pohdin siis blogien kirjoittajien määriä ja sitä mitä eroja on blogin kirjoittamisella yksin ja kaverin kanssa.

Blogin pitäminen yksin:
Henkilökohtasesti miellyttävämpi vaihtoehto. Tietysti joissain tilanteissa huonompi, mutta mulla ittellä on tapana kehittää joku random riita jostain jutusta ennemmin tai myöhemmin. Tai vaihtoehtoisesti toinen/toiset kehittää.
Mä tiän pari henkilöö, joiden kanssa mulla onnistuu blogin pitäminen yhdessäkin, mutta yleisesti ottaen henkilökohtane suosikki on yksin pitäminen.
Blogin pitämisessä yksin on se haitta, että joudut myöss tekemään kaiken työn yksin. Mutta plussana se, että kukaan ei voi vahingossa tai tahallaan tuhota sun työtä (paitsi sinä itse).

Blogin pitäminen jonkun toisen kanssa:
Onnistuu joidenkin kanssa.
Blogin pitämisessä jonkun toisen kanssa on sellainen haitta, että se joku ei välttämättä kerro sinulle mitä on tekemässä blogille ja heittää esim. sinisestä ulkoasusta blogin räikeän punaiseen (esim. mä henkilökohtasesti säikähtäisin sitä, koska paljon räikeän punasta saa mun pään kipeeks).
Jos pidät blogia jonkun kanssa niin pitäis oppia neuvottelemaan sen toisen kanssa muutoksista ja teidän pitäis erimielisyyksissä päätyy kompromissiin tai unohtaa koko idea. On nimittäin hyvin tärkeää, että jokaiselle, joka blogia on kirjoittamassa, se muutos käy. Ei niin, että keksit jotain ja sitten meet blogiin ja teet muutoksen. Ei niin. Se toimii vain silloin kun pidät blogia yksin, sillä bloginpitäjäkaverisi saattaa nostattaa muutoksestasi metakan.
Hyviä puolia taas... Varmaan se, et ei tarvitse tehdä ite kaikkee... Ja et joku on tukemassa, auttamassa, ideoimassa jne. sun kanssa/sua.

Mulla siis ei todellakaa oo mitää punasta vasyaan ja eri punasen sävyt on mun lempivärejä. :3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti