perjantai 2. joulukuuta 2016

Joulukalenteri - Luukku 2; "Kuinka valmistautua kokeeseen?"

Heiheihei!
Täällä taas :3
Ja täällä taas uusi luukku!
Tässä luukussa kerron kuinka minä valmistaudun kokeeseen ja kuinka siihen kannattaisi oikeasti valmistautua... Muistutan et "älä tee niinku mä, vaan niinku sanoin" (oon varmaa hyvä lainaamaan lauluista, kun en kerro laulua, koska en muista mikä niistä se oli, mut bändi o PSRT (PSRT on lyhenne Pastoreista)).

Miten minä luen kokeeseen;
1. Koe päivä sovitaan ja oon ihan rauhas
2. Mulle kerrotaan koetta edeltävänä päivänä, et "koe on huomenna"
3. Hätäännyn
4. Kun pääsen kotii nii oon kännykällä pari minaa
5. Sit tajuun et mul on hyvä kirja kesken ja luen sitä
6. Mut pakotetaa lukemaa koealue läpi nii vaan selaan sivuja ja poimin otsikoita mielee
7. Luen kirjaa
8. Nukun yön yli
9. Herään aamulla lukemaan kokeisiin, mut luenki koealueen vaa kerran ja painun nopee lukee kirjaa
10. Kun lähen kouluun, otan kirjan mukaan etten millään saa luettua kokeeseen
11. Selitän kokeeseen liikaa kaikkee ja saan siit miinuspisteitä
12. Järkytyn kun näen numeron

Miten kannattaa lukea kokeeseen:
1. Aloita lukeminen heti kun saat tietää kokeesta, vaikka se olisikin koetta edeltävä päivä, koska oon varma, et jokainen teistä pystyy siihen
2. Palkitse ittees ku oot lukenu jonku tietyn osan. Palkinto voi olla esim. karkkii tai vaik pieni tauko kännyl tai tauko, jolla luet jotai hyvää kirjaa.
3. Yritä lukea myös koepäivän aamulla
4. Yritä lukea myös koulussa, koska nopee kertaus ennen koetta saattaa auttaa
5. Tee koe ja kerro asiasta niin paljo ku tiedät, mutta älä ikinä lähe selittää siitä miten asia liittyy tähtien asentoon, postin kulkemisnopeuteen, siihen kuinka monelta heräät ja miksi moni kuolee niin pienenä, koska opettajia ei vois vähempää kiinnostaa se
6. Älä rasita ittees. Yritä tehä kokeeseen lukemisesta hauskaa.
7. Oo tyytyväinen ittees. Vaikka saisit huonon numeron, mut oot yrittäny. Jos saat huonon numeron yrittämättä nii sit, häpeä. Yritys on tärkein ja voin luvata, et jos lukeminen on ollu hauskaa nii sulla on hyvä mieli, vaik kokees olis 4-...

*kiittää ja kumartaa*
Toivon ettei kukaan tekisi niinku mä teen ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti